Integritetspolicy

25/5-18 infördes en ny EU-lag gällande lagring av personuppgifter – GDPR, General Data Protection Regulation. GDPR ersätter vår svenska personuppgiftslag (PUL).

Vi behöver spara medlemmars kontaktuppgifter för att lätt kunna nå ut med viktig/aktuell information om föreningen. Vår förvaltare behöver även uppgifter om namn/adress/lägenhetsnummer för att kunna upprätta korrekta namnuppgifter på dörrar/i portar. Vår ekonomiska förvaltare behöver samma uppgifter för att kunna skicka ut löpande hyresavier.

Medlemmars namn, adress och lägenhetsnummer får vi fortsatt lagra utan vidare åtgärd, men för att lagra mailadress och telefonnummer krävs varje medlems godkännande. Vid kontakt med oss via brev/mail – skriv med ATT ni godkänner att vi lagrar dessa uppgifter (endast för bruk av styrelsen).

Gäller även er som sedan tidigare lämnat era mailadresser och/eller telefonnummer till oss – skicka oss ett mail där ni godkänner att vi fortsatt lagrar dem. Eller att ni inte godkänner detta, så raderar vi dessa uppgifter från vårt interna system.

Vid kontakt med oss via hemsidans kontaktformulär – godkänn lagring via i-bockad godkännanderuta. (Formuläret går ej att skicka om godkännande inte ges.)

Läs mer om hur GDPR påverkar oss som bostadsrättsförening.